Compliment of klacht

Thús Wonen vindt goede service heel belangrijk. Onze mensen zijn er om je goed te helpen op een vriendelijke manier. Ben je ontevreden of juist tevreden over Thús Wonen of een bedrijf dat namens ons werkzaamheden uitvoert? Laat het ons weten. We zoeken graag samen naar een oplossing.

Compliment

Heb je een compliment voor Thús Wonen, een medewerker of een partner van ons? Dan horen wij dat natuurlijk graag. 

Geef je compliment door: 

  • Via het contactformulier.
  • Via de telefoon 

Klacht

We doen ons best om zo goed mogelijk naar huurders te luisteren. Ons te verplaatsen in wat je wil of wat je nodig hebt. Gelukkig gaat dit meestal goed. Maar soms is een huurder ontevreden. 

Laat ons weten waarover je niet tevreden bent. Het kan zijn dat er een fout is gemaakt die makkelijk te herstellen is. Je hebt ons bijvoorbeeld gevraagd iets te doen. Je hebt al een paar keer gebeld of geschreven, maar wij reageren niet naar tevredenheid. Vertel dan aan de betreffende medewerker dat je niet tevreden bent. Lukt dat niet, dan kun je een schriftelijke klacht indienen bij de manager.

Dien je klacht in via dit formulier

Klacht indienen

Schrijf een brief of mailbericht met uw klacht naar de directeur
Schrijf ons een brief of stuur een mailbericht waarin je je klacht beschrijft. Je klacht kun je mailen naar: infothuswonennl. Wij zullen er alles aan doen om je klacht zo goed mogelijk te behandelen en samen met jou een goede oplossing te zoeken. Je ontvangt van ons binnen twee weken een ontvangstbevestiging. Ben je nog niet tevreden over de afhandeling van je klacht, dan kun je terecht bij de onafhankelijke Provinciale Klachtencommissie.

Stap naar de onafhankelijke Provinciale klachtencommissie
Ben je niet naar tevredenheid door Thús Wonen geholpen, dien dan je klacht in bij de officiële klachtencommissie. Met een klacht wordt niet bedoeld een klacht over bijvoorbeeld je woning of een klacht over je buren. Het gaat hierbij om een klacht over de manier waarop een vraag van jou is afgehandeld of de manier waarop onze organisatie met jou als huurder is omgegaan. Meer informatie over de Provinciale Klachtencommissie.

Huurcommissie
Ben je niet tevreden over de afhandeling van een klacht door Thús Wonen, nadat je deze hebt ingediend bij de Provinciale Klachtencommissie, of is je klacht niet binnen een redelijke tijd afgehandeld? En gaat de klacht over gedragingen van (een medewerker van) Thús Wonen? Dan kun je jouw klacht vervolgens ook voorleggen aan de Huurcommissie. Op de website van de Huurcommissie vind je meer informatie over wat je moet doen als je een klacht hebt en met welke klachten je bij de Huurcommissie terecht kunt.

Let op:
De Provinciale klachtencommissie neemt je klacht over de dienstverlening in behandeling nadat je deze eerst bij de directeur-bestuurder van Thús Wonen hebt gemeld. Als je het niet eens bent met de wijze waarop je klacht door de directeur-bestuurder van Thús Wonen is behandeld, kun je jouw klacht via het klachtenformulier indienen bij de Provinciale Klachtencommissie

Hoe de procedure van een klacht richting de Provinciale Klachtencommissie verloopt, is te zien in het stroomschema.

Bekijk hier het reglement van de Provinciale Klachtencommissie Woningcorporaties Fryslân.